Manuel Terapi

Manuel Terapi Nedir?

Manuel terapi, kas iskelet sistemi ağrılı durumlarında ve fonksiyon bozukluğunda ellerle hastaların değerlendirilmesi, tanı konulması ve tedavisi için kullanılan bir fizik tedavi şeklidir. Kliniğimizde manuel terapi hasta detaylı olarak muayene edilip tanısı konulduktan sonra bireysel olarak düzenlenen diğer tedavi yöntemleri ile birlikte uygulanmaktadır.

Vücudumuz kendisini iyileştirme özelliğine sahiptir. Manuel terapi vücudun bir bütün olduğu kabul eder ve özel tekniklerle vücudun kendisini doğal olarak iyileştirme sürecine yardım eder. Manuel terapide eklem mobilizasyonu, yumuşak doku mobilizasyonu ve elle germe teknikleri kullanılır.  Amaç mobiliteyi arttırmak, ağrıyı azaltmak ve etkilen alanda fonksiyonu düzeltmektir.

Manuel Terapinin faydaları nelerdir:

Ağrının azaltılması; manuel terapi ile diğer yöntemlerle birlikte ağrı daha kısa sürede azaltılır.

Hareketin arttırılması; Kısıtlanmış bölgede manuel terapi eklem hareket açıklığını ve fleksibiliteyi arttırır.

Dolaşımın düzenlenmesi; Manuel terapi ile etkilenen alanda dolaşım arttırılarak inflamasyon azalır, iyileşme süreci hızlanır.

Kas fonksiyonlarında düzelme; manuel terapi kas fonksiyonlarını düzenleyip kuvvetin artmasına yardımcı olabilir, böylece ileriki dönemlerde oluşabilecek yaralanmaların da azalmasına katkıda bulunur.

Manual Terapinin kullanılabileceği durumlar nelerdir?

1. Bel ağrısı: Manuel terapi teknikleri bel ağrısına yol açabilecek kas-iskelet dengesindeki bozukluklar ve kısıtlılıklarda faydalı olabilir.
  2. Boyun ağrısı; Manuel terapi ile boyundaki kas gerginlikleri, eklem kısıtlıkları ve benzeri boyun ağrısına neden olabilecek diğer faktörlerde etkili olabilir.
  3. Omuz ağrısı: Manuel terapi omuz ağrısında eklem kısıtlılıkları ve kaslar arasındaki dengenin bozukluğunun tedavisinde oldukça etkili olabilir.
  4. Diz ağrısı; Diz eklemi ve çevresindeki yumuşak dokulardan kaynaklanan ağrıların tedavisinde manuel terapi kullanılmaktadır.
  5. Baş ağrısı; Manuel terapi ile gerilim tipi baş ağrılarında azalma sağlanır.
  6. Spor yaralanmaları; Manuel terapi ile ligament zorlanmaları, kas spazmları ve yırtılmaları, kaslar arasındaki denge bozuklukları gibi spor yaralanmalarına bağlı ağrı ve fonksiyon bozukluklarında yüz güldürücü sonuçlar alınmaktadır.

Manuel Terapi teknikleri nelerdir?

1. Eklem mobilizasyonu; tutuk ve katılaşmış eklemlerde yumuşak ve pasif olarak uygulanan teknikler.
  2. Yumuşak doku mobilizasyonu; Kas spazmını azaltmak ve esnekliği arttırabilmek amacı ile kas ve bağ dokusunu hedefleyen teknikler,
  3. Miyofasial gevşetme; Kaslar ve yumuşak dokudaki gerilim ve tetik noktaları hedefleyen uzun süreli gerim ile gevşetme teknikleri
  4. Spinal manüplasyon; Yüksek hız düşük amplitüdlü eklem mobilizasyonu ve ağrı azaltmaya yönelik teknikler
  5. Manuel germe; etkilemiş bölgede kas gerilimini azaltmak ve esnekliği arttırmak amacı ile uygulanan germe teknikleri

Manuel Terapinin uygulanamayacağı durumlar nelerdir?

Manuel terapi bir çok durumda etkili bir tedavi yöntemi olsa da hastalar mutlaka fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman doktoru tarafından değerlendirilip tedavi endikasyonu konularak bu konuda uzman sağlık profesyonelleri tarafından uygulanmalıdır. Manuel terapinin kesinlikle uygulanmaması gereken durumlar vardır. Bazı durumlarda da hasta dikkatle değerlendirilip azami dikkatle uygulanabilir. Bunlara birkaç örnek vermek gerekirse;

1. Kırıklar; Manuel terapi teknikleri kırığı olan hastalarda hasarı arttırıp daha fazla soruna neden olabilir.
  2. Çıkıklar; Manuel terapi çıkıklarda eklem instabilitesine yol açabilir.
  3. Eklem instabiliteleri; Manuel terapi eklem instabilitelerini arttırabilir.
  4. Spinal kord yaralanmaları; Manuel terapi spinal kord yaralanmalı bireylerde spinal kordta daha fazla hasara neden olabilir.
  5. Osteoporoz; Manuel terapi ciddi osteoporozu olan kişilerde kırıklara ve diğer komplikasyonlara neden olabileceğinden uygulanamaz.
  6. Enfeksiyon; Manuel terapi enfeksiyonun yayılmasına ve başka komplikasyonlara neden olabileceğinden uygulanamaz.
  7. Kanser; Manuel terapi kanserli hastalarda hasta bir bütün olarak değerlendirilerek ve kişiye özel olarak düzenlenmiş bir programda uygulanabilir. Bu hastaların ihtiyaçları ve kansere yönelik aldıkları tedavilerin anlaşılması önemlidir